کد خبر: ۷۰۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۲
پیرو انتقاد پلیس راهور از نوع آلیاژ خودروهای داخلی مطرح شد:
به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورق های مصرفی در خودروهای داخلی توسط سازمان ملی استاندارد صحه گذاری می شوند، عنوان کرد: مرجع اصلی برای تایید استاندارد ورق های فولادی سازمان ملی استاندارد است. لذا زیر سوال بردن خودروهای داخلی از سوی پلیس آن هم به دلیل نوع ورق حواشی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.


به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورق های مصرفی در خودروهای داخلی توسط سازمان ملی استاندارد صحه گذاری می شوند، عنوان کرد: مرجع اصلی برای تایید استاندارد ورق های فولادی سازمان ملی استاندارد است. لذا زیر سوال بردن خودروهای داخلی از سوی پلیس آن هم به دلیل نوع ورق حواشی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

علی جدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرودر خصوص اظهارات پلیس راهور که خودروهای داخلی را به سبب نوع آلیاژ در بدنه به آلت قتاله تشبیه کرده است، بیان کرد: قاعدتا در رابطه با نوع آلیاژ خودروهای داخلی و استانداردهای ورق های مصرفی سازمان ملی استاندارد باید پاسخگو باشد و پلیس نباید به این حوزه ورود کند.

وی با اشاره به اینکه ورق های مصرفی در محصولات داخلی توسط سازمان ملی استاندارد صحه گذاری می شوند افزود: مرجع اصلی برای تایید استاندارد ورق های فولادی سازمان ملی استاندارد است. لذا زیر سوال بردن خودروهای داخلی از سوی پلیس آن هم به دلیل نوع ورق حواشی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورق های فولادی ضخامت و انواع متفاوتی دارند، یادآور شد: از آنجا که ورق های فولای در انواع و ضخامت های متفاوت توسط شرکت های سازنده فولاد تولید می شوند. طبیعتا نوع آلیاژ در هر خودرویی متفاوت است. بنابراین نمی توان گفت همه خودروهای داخلی فاقد استاندارد لازم هستند.

جدی در پایان تصریح کرد: درست است که خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی در معرض آسیب بیشتری قرار دارند اما به هر حال عامل اصلی اختلاف قیمت خودروهای داخلی و خارجی نیز تفاوت در استاندارد و کیفیت ورق های فولادی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"